Relacja uczniów z wycieczki-pielgrzymki do Włoch

IX edycja projektu 2015/16 » Relacja uczniów z wycieczki-pielgrzymki do Włoch

W dniach 11 - 16 czerwca 2016 roku laureaci IX edycji projektu Mieć Wyobraźnię Miłosierdzia spędzili niezapomniane chwile podczas wycieczki do Włoch, która była nagrodą za ich całoroczne starania.

W podróż wyruszyło ponad 100 osób z pięciu szkół, z:
- Zespółu Placówek Edukacyjno - Opiekuńczo - Wychowawczych w Wielkich Drogach
- Gimnazjum nr 2 w Zespole Szkół Publicznych nr 1 w Wadowicach
- Gimnazjum w Zespole Szkół w Trzetrzewinie
- Zespółu Szkół Zawodowych i Placówek w Krościenku nad Dunajcem
- Zespółu Szkół im. Jana Pawła II w Olszynach

Zapraszamy do przeczytania realcji uczniów ZSP z Olszyn oraz do fotorelacji:

Pamiętnik niezapomnianych chwil z pielgrzymki do Rzymu uczniów ZSP z Olszyn 11.06.-16.06.2016

Dzień I
Dnia 11.06.2016r. (Sobota) o godzinie 2:30 wyruszyliśmy spod szkoły na pielgrzymkę do Rzymu. W Krakowie mieliśmy przesiadkę do autokaru, który zawiózł nas prosto do Włoch. Przekraczaliśmy granicę Czeską, Austriacką i Włoską. Do hotelu Venezia Park przyjechaliśmy na godz. 19:30. Rozpakowaliśmy bagaże i udaliśmy się na obiadokolację na godzinę 20. O godzinie 21 odbyła się Msza Święta, w której udział wzięli wszyscy pielgrzymi. Po mszy wszyscy udali się do swoich pokoi aby przygotować się do snu.
Tomasz Karaś i Arkadiusz Niziołek

Dzień II
Dnia 12.06.2016r. rozpoczęliśmy poranek od śniadania o godzinie 7:00. Po obfitym posiłku udaliśmy sie do pokojów po nasze bagaże, które zanieśliśmy do autobusu. Około godziny 8.00 wyjechaliśmy w podróż do Asyżu. Po drodze spotkał nas deszcz, ale w niczym nam to nie przeszkodziło. Przez okna mieliśmy możliwość podziwiania przepięknego krajobrazu Włoch. Najpierw odwiedziliśmy Asyż, gdzie zwiedziliśmy Bazylikę św. Franciszka oraz pospacerowaliśmy ulicami miasta. Następnie byliśmy w bazylice Świętej Klary, gdzie odbyła sie msza. Później przejechaliśmy autokarem do Bazyliki Matki Boskiej Anielskiej. Następnie zwiedziliśmy ogród różany. Po dniu pełnym wrażeń wróciliśmy do hotelu Della Torre. Zjedliśmy kolację i wróciliśmy do naszych pokoi aby odpocząć.
Ola Walaszek, Weronika Dziuban, Sylwia Niziołek

Dzień III
13.06 (poniedziałek) o godz. 7.00 zjedliśmy pyszne śniadanie, a zaraz po nim wyruszyliśmy w drogę. Dalszym punktem naszej pielgrzymki był Kościół Świętego Ducha, w którym odbyła się Msza Święta. Świątynia ta w szczególny sposób poświęcona jest św. Janowi Pawłowi II oraz św. Faustynie Kowalskiej. Następnie przeszliśmy przez najbogatszą część Rzymu, po czym zobaczyliśmy słynne Schody Hiszpańskie. Jedynym z najciekawszych miejsc naszej podróży był Panteon, który wzbudził w nas wiele emocji. Udało nam się również zobaczyć Plac Novona, Koloseum oraz Forum Romanum najstarszy plac miejski w Rzymie. Po wyczerpującym dniu pełnym wrażeń, pojechaliśmy do luksusowego hotelu nieopodal "Wiecznego Miasta". Zjedliśmy smaczną kolację udaliśmy się na spoczynek.