VIII edycja projektu 2014 » Wspomnienia uczniów Publicznego Gimnazjum im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Siedliskach z Włoch

W poniedziałek na samym początku zwiedzania obejrzeliśmy zbudowaną blisko Asyża Bazylikę Matki Boskiej Anielskiej. Powstała ona po to, by chronić Porcjunkulę czyli kaplicę, którą święty Franciszek otrzymał w darze od benedyktynów i odbudował własnymi rękami. Następnie przejechaliśmy autokarem do samego Asyżu, gdzie naszym celem była bardzo znana Bazylika św. Franciszka, znajdująca się na piekielnym wzgórzu. Oprowadzał nas po niej przewodnik należący do zakonu franciszkanów. W Bazylice zobaczyliśmy wiele przepięknych fresków na ścianach z Nowego i Starego Testamentu, a także z życia św. Franciszka. Znajduje się tam również muzeum z pamiątkami należącymi niegdyś do niego. Kościół dzieli się na górny i dolny. Najważniejszą częścią tego drugiego jest zejście prowadzące do Kaplicy Grobu św. Franciszka, która została odnaleziona dopiero po około 600 latach. Przy grobie wszyscy mogliśmy prosić Franciszka o jego wstawiennictwo u Boga. Dzięki miłemu przewodnikowi, który ciekawie opowiadał dowiedzieliśmy się mnóstwa nowych rzeczy zarówno o Bazylice jak i o jej patronie. Później mieliśmy wolny czas,  podczas którego spacerowaliśmy po Placu Ratuszowym czyli Piazza del Comune i odwiedziliśmy Bazylikę św. Klary. Niestety  nadszedł czas rozstania z miastem, by udać się w drogę do Rzymu. Po niedługim czasie dotarliśmy na miejsce, gdzie spotkaliśmy się z przewodnikiem. Nasze zwiedzanie zaczęliśmy od słynnych schodów hiszpańskich, na których szczycie znajduje się XVI-wieczny kościół Trinita dei Monti. Następnie udaliśmy się zobaczyć, będącą obecnie w remoncie, najbardziej znaną w tym mieście fontannę di Trevi. Zwiedziliśmy także Panteon czyli okrągłą świątynię, która jest poświęcona kultowi rzymskich bogów. Tego dnia poszliśmy również na jeden z najpiękniejszych placów Rzymu czyli Plac Navona, na którym znajduje się także bardzo znana Fontanna Czterech Rzek. Na ten dzień był już to koniec naszego poznawania Rzymu, po którym pojechaliśmy coś zjeść i wypocząć w hotelu.